Friday 17 November 2017

Uganda Forex Bureau Money Remittance Vereinigung


Die Uganda Forex Bureau und Money Remittance Association ist ein Dachverband aller Forex Bureaux und Geldtransfer-Betreiber in Uganda. Die Vereinigung ist eine gemeinnützige, nicht-staatliche Organisation, die in Uganda registriert wurde als eine Gesellschaft, die durch Garantie im Jahr 2000 beschränkt. Die Uganda Forex Bureau Association jetzt Uganda Forex Bureau und Money Remittance Association wurde am 27. Januar 2001 von der Gouverneur Bank von Uganda eingeweiht . Die Bank of Uganda Politik über die Lizenzierung Forex-Büros erfordert, dass die Betreiber müssen vollständig bezahlt werden Mitglieder der Uganda Forex Bureau und Money Remittance Association. 17. April 2008 Der Verein brauchte eine Neugestaltung seiner Website, um seine Re-Brand widerzuspiegeln. Ich wurde mit iBROWSE gearbeitet, um die Neukonzeption des sauberen Layouts der Website einschließlich eines Admin-Back-Ends zu machen. Online Aber hat sich geändert Ich habe einen Kommentar, bitte sagen Sie es aus Matrich Showroom Showcasing meine neuesten Websites und Web-Anwendungen, wurden alle von Grund auf neu erstellt, ohne Verwendung einer vorgefertigten Vorlagen. Ich betrachte jede Klienten Arbeit als noch ein anderes einzigartiges Projekt und ich verbreitete mehrere Stunden, die Aufmerksamkeit zu jedem Code und Pixel in jedem der Arbeit. Anzeigen nach Projekttypen anzeigen, indem Technologies Neueste Tweets Zufällige Fotos Get in Touch Matovu Richard PO Box 70997, Kampala (Uganda) Mobil: 256776661823 E-Mail: richardATmatrich. net Follow me onForeign Exchange (Forex Bureaus und Geld Transfert) Regulations, 2006 DIE DEVISEN ( FOREX Büros und Geldüberweisungs) Anordnung der Vorschriften Teil IImdashLicensing von Forex Bureaus Transaktionen als Forex-Büro ohne Lizenz verboten Anwendungsbedingungen für Bewerbungsmodus Informationen Anwendung und Belege Faktoren bei der Entscheidung zu berücksichtigen, eine Lizenz Antragsgebühren Antragsbearbeitung zu gewähren Ausgabe und Laufzeit der Lizenz Erneuerung der Lizenz Teil IIImdashLizenzierung des Geldüberweisungsgeschäfts Transaktion des Geldüberweisungsgeschäfts ohne Lizenz verboten Antrag und Erteilung der Lizenz Lizenz - und Antragsgebühren Regelung Gültigkeit und Übertragbarkeit der Lizenz Erneuerung der Lizenz Kaution Kundenrsquo-Fonds getrennt zu halten IVmdashOperational Guidelines Verbot von Geschäften außer Kassageschäften Zahlungen und Quittungen Customersrsquo Pflichten und Pflichten in Bezug auf die Bereitstellung von Informationen Anzeige von Wechselkursen, Lizenz, etc. Aufzeichnungen und Informationen, die vom Lizenznehmer zu übermitteln sind Aktualisierung der Informationen Einreichung der Renditen Kapitalverkehr Mächte der Bank Von Uganda Bereitstellung von Informationen Kontroll-, Einreise-, Such - und Ermittlungsbefugnisse Befugnis zur Erteilung von Weisungen Allgemeine Anforderungen und Bestimmungen Dienstleistungsaufträge usw. Rechnungsprüfer Eröffnung und Schließung von Zweigniederlassungen Einzelheiten des Personals des Lizenznehmers Teil VImdasRahmenmaßnahmen und Verwaltungssanktionen Verletzungen und Sanktionen Haftung von Direktoren, Partner, etc. Allgemeine Sanierungsmaßnahmen und Verwaltungssanktionen Aussetzung der Widerruf der Lizenz Wirkung des Widerrufs Verordnung Einsprüche Anti-Geldwäsche und der Bekämpfung der Finanzierung des Terrorismus Ausnahmen Übergangsbestimmungen Aufhebung und Einsparungen ZEITPLAN 1 WÄHRUNG POINT ZEITPLAN 2 FORM A-ANWENDUNG FÜR NEUE BEWERBER FÜR FOREX BUREAU FORM B - BANK BEZUG FOREX BUREAU LIZENZ ZEITPLAN 3 empfohlene Mindest STANDARDS FÜR FOREX Büros und Geldüberweisungsgeschäftsräume ZEITPLAN 4 FORM A ANTRAG AUF VERLÄNGERUNG DER FOREX BUREAU LIZENZ Form b-Antrag auf Verlängerung der Geldüberweisungs ZEITPLAN 5 FORM A - ANTRAG AUF AUSGABE EINER Geldüberweisungs LIZENZ FORM B - INFORMATIONSBLATT ZEITPLAN 6 FORM A - Geldüberweisungs (SEND) FORM FORM B - Geldüberweisungs (RECEIVE) FORM ZEITPLAN 7 FORM A - DAILY FOREX BUREAU Geld - und Briefkurs FORM B - WEEKLYMONTHLY RETURN OF SALES (Abflüsse) von Fremdwährungen c bilden - Devisenzuflüssen Form D - Devisenzuflüssen (TRAVELLERrsquoS CHEQUES) FORM E - Devisen ABFLÜSSE ZEITPLAN 8 FORM A-Geldüberweisungs (SEND) WOCHENRÜCK FORM B - MONEY remittance (RECEIVE) WOCHENRÜCK FORM C - Geldüberweisungs (SEND) MONATS RETURN FORM D - Geldüberweisungs (RECEIVE) MONATSGeldÜberWeisungs e - RETURN FORM monatlich RETURN Form f - Geldüberweisungs monatliche Rendite GESETZLICHE INSTRUMENTS 2006 Nr 10. Die Foreign Exchange (Gemäß §§ 9 Abs. 5, 6 und 18 Abs. 1 und 2 des Devisengesetzes, 2004) in Ausübung der der Bank von Uganda übertragenen Befugnisse durch Abschnitte 9 Abs. 5, 6 und 18 Abs. 1 und 2 des Devisengesetzes 2004 und nach Anhörung des Ministers werden diese Regelungen am 14. November 2005 abgehalten Devisen (Forex Bureaus und Money Remittance) Verordnungen, 2006. Der Zweck dieser Verordnungen ist es, die Bedingungen für die Lizenzierung und Überwachung von Personen, die für die Abwicklung von Geschäften als Forex-Büro oder die Übertragung von Geldüberweisungen Geschäft zu leiten, um Forex-Büros und Personen lizenziert zu führen Auf Geldüberweisungsgeschäft auf die Einhaltung der Bestimmungen des Gesetzes zur Förderung der verstärkten Nutzung von formalen Geldtransfersystemen durch die Erleichterung von Devisentransfers und Überweisungen, die rechtzeitig, zugänglich, kostengünstig, zuverlässig und transparent sind und die Transparenz der Überweisung zu erhöhen Und Zahlungsströme in und außerhalb von Uganda, indem sichergestellt wird, dass die Geldwäschebekämpfung und die Bekämpfung der Finanzierung von Terrorismusmaßnahmen im Forex-Büro und im Geldüberweisungsgeschäft beobachtet werden. In diesen Verordnungen, es sei denn, der Kontext nichts anderes requiresmdash ldquoaccountsrdquo bedeutet eine Anzahlung oder Kreditkonto bei einer Bank, wie eine Sicht-, Termin-, Spar - oder Sparbuch Konto ldquoaccount außerhalb Ugandardquo bedeutet ein Konto außerhalb Uganda von einem bestimmten Bewohner Person geöffnet ldquoActrdquo das Devisengesetz bedeutet 2004 ldquobankrdquo die Bedeutung, die sie im Rahmen des Finanzinstitute Act 2004 ldquobranchrdquo zugewiesen hat ncludes ich einen neuen Sitz, Währung Stand und Zahlung Standort Stand ldquobusinessrdquo bedeutet eine Transaktion über 20,00 US oder den entsprechenden Betrag in einer beliebigen Währung ldquoBank von Ugandardquo Mittel Die Bank von Uganda gegründet durch die Bank von Uganda-Gesetz ldquobase countrydquo bedeutet das Heimatland, in dem eine internationale Geldtransfergesellschaft ldquocashrdquo ist ein Mittel der Zahlung wie Münzen, Anmerkungen und andere ähnliche Einzelteile, die von der Bank von Uganda von Zeit zu Zeit spezifiziert werden ldquocurrent receiptsrdquo umfassen Erlöse von den Bewohnern aus dem Export von Waren, Dienstleistungen und Ergebnis auf Arbeit und Kapital ldquocurrency pointrdquo erhalten bedeutet, die einem Währungspunkt zugewiesenen Wert im Anhang 1 dieser Verordnung ldquodesignated resident enterpriserdquo bedeutet eine Person, die eine 1 icence hält i durch die ssued Bank of Uganda, um die Aktivitäten in Abschnitt 5 des Gesetzes ldquoforex bureaurdquo oder ldquoforeign exchange bureaurdquo oder ldquoforeign Austausch bureaurdquo bedeutet eine Person, die eine Lizenz von der Bank von Uganda ausgestellt, um die Aktivitäten im Sinne von Abschnitt 5 (2) des Gesetzes ldquo Foreign Währung Accountrdquo bedeutet ein Konto in Fremdwährung von einer Person mit einer Bank in Uganda lizenziert unter dem Financial Institutions Act, 2004 ldquoforeign Exchangerdquo beinhaltetMdash Banknoten, Münzen oder elektronische Zahlungen in einer anderen Währung als die Währung von Uganda, die rechtmäßig sind oder waren Ausschreibungen außerhalb von Uganda-Finanzinstrumenten, die auf Fremdwährung lauten und das Recht, solche Banknoten oder Münzen in Bezug auf ein Guthaben bei einem Finanzinstitut zu erhalten, das innerhalb oder außerhalb von Uganda gelegen ist, bedeutet das Geschäft des Kaufs, des Verkaufs, der Kreditaufnahme oder der Kreditvergabe von Fremdwährungen ldquofundsrdquo I deckt ein Guthaben auf einem bei einer Bank oder einem anderen Finanzinstitut geführten Konto ldquointernational Geldtransfer agencydquo bedeutet eine Geldtransfergesellschaft, die eine internationale Lizenz besitzt, die es erlaubt, im Geldüberweisungsgeschäft tätig zu werden. Ldquololiserdquo bedeutet eine Person, die in Übereinstimmung mit diesen Bestimmungen genehmigt wurde Zu handeln Devisengeschäft oder Geldüberweisung Geschäft ldquomalpracticerdquo bedeutet, i llegal oder unethisch Verhalten in Devisen oder Geld Überweisung Geschäft ldquomoney Überweisung businessrdquo bedeutet, das Geschäft der Devisenübertragungen, bestehend aus der Annahme von Geldern für den Zweck der Übermittlung an Personen mit Wohnsitz in Uganda Oder ein anderes Land ldquomoney Überweisung licencerdquo bedeutet eine Lizenz, die im Einklang mit diesen Verordnungen Genehmigung des Inhabers der Lizenz zur Durchführung von Geld Überweisung Geschäft ldquoparent licenseerdquo bedeutet eine ausländische oder internationale Überweisung Unternehmen, die in einem fremden Land ldquit ist eine Übertragung von Die zum Zwecke der Abgabe einer Schuld entsteht, die ein Geschenk oder eine Spende abgibt, und die Schaffung eines Gleichgewichts, das bei einem finanziellen ldquopayment für laufende Geschäfte abgezogen werden kann, bedeutet Zahlungen, die nicht für die Zwecke der Kapitalübertragung sind, und schließt ohne Einschränkung alle Zahlungen ein Verbindung mit Handel, Dienstleistungen und kurzfristigen Bank - und Kreditfazilitäten Zahlungen von Zinsen auf Darlehen und Nettoeinkommen aus sonstigen Überweisungen für Familienleben und Spenden, Geschenke und Beiträge an lokale, regionale und internationale Organisationen und Einrichtungen eine natürliche Person, die gewöhnlich ansässig ist Uganda für ein Jahr oder die Regierung von Uganda und ihre diplomatischen Vertretungen außerhalb von Uganda eine Firma, Firma oder Unternehmen, deren Hauptgeschäftsstelle oder Zentrum der Kontrolle und Verwaltung befindet sich in Uganda und einer Zweigniederlassung befindet sich in Uganda, Eines Unternehmens oder eines anderen Unternehmens, dessen Hauptgeschäftssitz außerhalb von Uganda liegt, nicht aber eine ausländische diplomatische Vertretung oder einen akkreditierten Beamten einer solchen Vertretung in Uganda mit Sitz außerhalb Ugandas von Unternehmen, Unternehmen oder Unternehmen umfasst, deren Hauptgeschäftssitz ist Befindet sich außerhalb von Uganda ein Büro einer Organisation mit Sitz in Uganda oder Zweigniederlassungen außerhalb Ugandas von Unternehmen, Unternehmen oder Unternehmen, deren Hauptgeschäftssitz befindet sich in Uganda ldquosecurityrdquo bedeutet eine Aktie, Aktien, Anleihen, Notizen, andere als einen Scheck Oder Reisende Scheck oder eine Schuldverschreibung in der Währung von Uganda oder in Fremdwährung ldquospot Austausch raterdquo bedeutet die Rate, mit der ein Devisentermingeschäft für die Lieferung innerhalb von zwei Werktagen abgeschlossen ist ldquospot transactionrdquo bedeutet eine sofortige over the counter Abwicklung in Uganda und für internationale Zahlungen, bedeutet Abrechnung innerhalb von zwei Tagen ldquotravellers chequerdquo bedeutet ein Instrument von einer Bank oder einer anderen Institution, die beabsichtigt, um die Person, an die sie ausgegeben wird, um Banknoten zu erhalten, oder Münzen in der Währung von Uganda oder Fremdwährung von einer anderen Person Auf den Kredit des Emittenten. Teil IImdashLizenzierung von Forex-Büros Transforming als Forex-Büro ohne Lizenz verboten Eine Person wird nicht Geschäft als Forex-Büro ohne eine gültige Lizenz von der Bank von Uganda im Rahmen dieser Verordnungen ausgestellt. Eine Person, die die Anforderungen der Regel 6 erfüllt und wünscht, Geschäfte als Forex-Büro zu behandeln, kann bei der Bank von Uganda eine Lizenz zur Durchführung dieses Geschäfts beantragen. Voraussetzungen für die Antragstellung Ein Antragsteller für eine Lizenz gemäß der Vorschrift 4 ist eine Gesellschaft, die nach dem Gesellschaftsgesetz als Gesellschaft mit beschränkter Haftung registriert ist und deren Hauptgegenstand die Durchführung von Devisengeschäften ist, ein Mindestbeteiligungskapital von mindestens einem Tausend Haben einen festen und identifizierbaren Geschäftssitz, der für die Öffentlichkeit zugänglich ist und in jeder Hinsicht für das Geschäft eines Forex-Büros geeignet ist, wenn es sich im Besitz einer Bank befindet, als eine hundertprozentige Tochtergesellschaft eingetragen werden, die den Namen und die vollständige Anschrift einschließlich Telefon enthält Und E-Mail-Adresse des vorgeschlagenen Forex-Büros vorschlagen, Management, Direktoren und Eigentümer, die Personen mit gutem Ruf und Integrität mit den notwendigen Qualifikationen und Kompetenzen erforderlich, um ein Forex-Büro zu führen. Ein Lizenzantrag gemäß Regel 4 wird in zweifacher Ausfertigung gestellt und der Bank von Uganda in Form A gemäß Anlage 2 dieser Regelung vorgelegt. Informationen und Belege Ein Antrag auf Erteilung einer Lizenz zur Abwicklung als Forex-Büro ist mit folgenden Unterlagen und begleitenden Unterlagen beizufügen: eine Bescheinigung über die Gründung der Antragstellerin und die Satzung des Vereins individuelle Hinweise auf den ordnungsgemäßen und ordnungsgemäßen Status der einzelnen Antragsteller S Hasenhalter und vorgeschlagenen Direktoren die Namen und das Curriculum vitae alle Antragsteller vorgeschlagenen Aktionäre und Management - Team Angaben der Antragsteller Banken in Form B in der Anlage 2 zu dieser Regelung eine beglaubigte Kopie der Beschluss des Vorstandes des vorgeschlagenen Forex - Büros Genehmigung der Vorlage des Antrags für einen Zeitraum von sechs Monaten vor der Einreichung von Arbeitserlaubnissen für alle nicht-ugandischen Direktoren und Arbeitnehmer der Geschäfts - und Finanzpläne sowie (j) sonstige Informationen, die die Bank von Uganda an den Antragsteller wenden kann zu Verfügung stellen. Faktoren, die bei der Entscheidung über die Erteilung einer Genehmigung zu berücksichtigen sind Die Bank von Uganda ist bei der Prüfung eines Antrags, der ihr nach Regel 7 unterbreitet wurde, über die finanzielle Lage und die Geschichte des Antragstellers über die Art der sonstigen Geschäfte des Antragstellers nachzukommen, wenn dies beeinträchtigt wird Das Geschäft der Devisen die Kompetenz und Integrität der Antragsteller vorgeschlagenen Verwaltung die Angemessenheit der Antragsteller Kapitalstruktur, Ertrag Perspektiven, Business-und Finanzierungspläne, ob das öffentliche Interesse wird durch die Erteilung der Lizenz für den Antragsteller bedient werden f) die Geschichte Und den Charakter der Antragsteller Aktionäre und vorgeschlagene Management-Team die Eignung der Antragsteller vorgeschlagenen Geschäftsräume und ihre Konformität mit den Mindestanforderungen, die in der Anlage 3 dieser Verordnungen festgelegt sind. (2) Ein Antragsteller, der im Antrag falsche oder irreführende Angaben macht, wird als untauglicher und unsachgemäßer Mensch angesehen und ist ein hinreichender Grund für die Ablehnung des Antrags. Ein Antrag auf eine Devisenbürolizenz wird von einer nicht rückzahlbaren Gebühr von zwanzig Devisenplätzen beglichen, die an die Bank von Uganda zu zahlen sind. Verarbeitung des Antrags (1) Die Bank of Uganda hat innerhalb von drei Monaten nach Eingang des Antrags auf eine Forex Bureau Lizenz den Antrag zu prüfen und zu genehmigen oder abzulehnen. Die Entscheidung der Bank von Uganda wird dem Antragsteller innerhalb von drei Monaten nach dem Tag der Antragstellung mitgeteilt. Ausstellung und Dauer der Lizenz Wenn die Bank von Uganda einen Antrag genehmigt, wird der Antragsteller bei der Zahlung von Lizenzgebühren von fünfzig Währungspunkten eine Lizenz erteilen. Ein Forex-Büro zahlt eine jährliche Lizenzgebühr von fünfzig Währungspunkten. Keine Rückerstattung der Lizenzgebühren, die an die Bank von Uganda gezahlt werden, wird getroffen, falls eine Lizenz storniert oder widerrufen wird oder der Lizenznehmer aufhört, seine Geschäftstätigkeit jederzeit vor Ablauf der Geltungsdauer einer Lizenz, der Bank von Uganda, fortzusetzen Kann im Einklang mit dem Gesetz jede Lizenz zur Lizenz hinzufügen, ändern oder ersetzen. Eine nach diesem Reglement erlassene oder verlängerte Lizenz gilt für einen Zeitraum von einem Jahr und endet dann ein Jahr nach Ausstellungsdatum, sofern sie nicht von der Bank von Uganda erneuert oder widerrufen wird. Ein Lizenznehmer darf die Lizenz nicht übertragen oder abtreten. Verlängerung der Lizenz Ein Antrag auf Erneuerung der Lizenz eines Forex-Büros ist der Bank von Uganda in Form A gemäß Anlage 4 dieser Regelung mindestens einen Monat vor Ablauf der Lizenz vorzulegen. Die Bank von Uganda kann eine Lizenz verlängern, in der sie sich davon überzeugt hat, dass der Lizenznehmer im Einklang mit dem Gesetz und diesen Verordnungen arbeitet und der Lizenznehmer die vorgeschriebene Lizenzgebühr von fünfzig Währungspunkten bezahlt hat und alle ausstehenden Geldbußen, die dem Lizenznehmer auferlegt oder erhoben werden Wenn ein Antragsteller einen Antrag auf Erneuerung einer Genehmigung gemäß Unterreglement (1) gestellt hat, darf er nach diesem Reglement keine Strafe wegen eines gültigen Führerscheins in dem Zeitraum erlitten, der vom Zeitpunkt des Ablaufs der Lizenz an gerechnet wird Auf dem die Lizenz verlängert oder der Antrag auf Erneuerung abgelehnt wird. Teil IIImdashLizenzierung des Geldüberweisungsgeschäfts Transaktion eines Geldüberweisungsgeschäfts ohne eine Lizenz verboten (1) Eine Person darf nicht weiterführen oder werben, dass sie Geldüberweisungen tätigt, ohne eine gültige Geldüberweisungslizenz, die gemäß dieser Verordnungen erteilt wurde. Eine Person, die die Anforderungen der Regel 15 erfüllt und wünscht, Geldüberweisungsgeschäft zu tragen, kann für die Bank von Uganda eine Lizenz zur Durchführung dieses Geschäfts beantragen. Beantragung und Erteilung der Lizenz (1) Ein Antragsteller für eine Geldüberweisungslizenz wird in Uganda vor Ort als Aktiengesellschaft gegründet. Englisch: eur-lex. europa. eu/LexUriServ/LexUri...0083: EN: HTML (1) Eine Person, die eine Geldüberweisungslizenz beantragen möchte, muss bei der Bank von Uganda einen Antrag in Form A des Anhangs 5 ​​dieser Verordnung sowie ein Informationsblatt wie in Form B im Anhang 5 dieser Verordnung, Unter Angabe der Lizenzklasse, die beantragt wird, und legt der Bank von Uganda alle anderen Informationen vor, die die Bank von Uganda verlangen kann. Eine Lizenz, die nach dem Gesetz und diesen Verordnungen erteilt werden kann, kann die Klasse AmdashInternational Geldtransfer Agentur Lizenz Klasse BmdashForex Bureau und Money Remittance Lizenz Klasse CmdashDirect Teilnehmer Lizenz oder Klasse DmdashSub - Agenturlizenz. Bei der Prüfung eines Antrags nach Absatz (2) kann die Bank von Uganda verlangen, dass die folgenden Lizenzkriterien erfüllt werden Für eine Klasse AmdashInternational Geldtransfer Agentur Lizenz, dass die eine klare Lizenz für den Betrieb im Basisland eine gute Track Record von Durchführung einer Geldüberweisung Geschäft eine Empfehlung von der Regulierungsbehörde in der Basis ein Minimum eingezahlten Aktienkapital von zweitausend und fünfhundert Währung Punkte die Fähigkeit, alle anwendbaren Anti-Geldwäsche und Bekämpfung der Finanzierung von Terrorismus-Standards und Maßnahmen akzeptabel Agentur Vereinbarungen eine gut geschriebene Art der Geldüberweisung, die formal, zuverlässig und transparent ist ein akzeptables Betriebshandbuch für eine Klasse B-Forex Bureau Remittances Lizenz, dass der Antragsteller eine nachgewiesene Erfolgsbilanz der lizenzierten forex bureau Operationen für einen Zeitraum von zwei Jahren ein Minimum Eingezahltes Grundkapital von zweitausendfünfhundert Währungspunkten Aktionäre, Direktoren und leitende Angestellte, die für Geldzwecke geeignet sind, Geldüberweisungen einzuhalten, die in der Lage sind, alle anwendbaren Geldwäschevorschriften und die Bekämpfung der Finanzierung der Normen und Maßnahmen des Terrorismus zu erfuellen Zähler und Mitarbeiter für die Geldüberweisung ein akzeptables Betriebshandbuch gewidmet, ob das öffentliche Interesse wird durch die Gewährung der für eine Klasse CmdashDirect Eintrittskarten Licencemdash die finanzielle Situation und die Geschichte der Antragsteller, dass die Antragsteller hat ein Minimum eingezahltes Grundkapital von Zwei tausend und fünfhundert Währung Punkte die Art des Geschäfts des Antragstellers die Kompetenz und Integrität des Antragstellers und seine Verwaltung die Angemessenheit der Antragsteller Geschäfts-und Finanzierungspläne und ob die Aktionäre, Direktoren und Offiziere des Antragstellers sind fit und richtige Personen Zum Zwecke der Abwicklung von Geldüberweisungsgeschäften die geografischen Standorte und das Filialvertriebsnetz des vorgeschlagenen Unternehmens, die Fähigkeit, alle anwendbaren Geldwäschebekämpfungsmaßnahmen und die Bekämpfung der Finanzierung von Terrorismusstandards und - maßnahmen zu befolgen, ob das öffentliche Interesse durch die Gewährung von Die für eine Klasse DmdashSub-Agentrsquos Licencemdash die finanzielle Situation und die Geschichte des Antragstellers, dass die Klägerin ein Minimum eingezahltes Kapital von zweitausend und fünfhundert Währung Punkte die Art des Geschäfts des Antragstellers und seine Verwaltung die Kompetenz und Integrität hat Des Antragstellers und seines Managements die Angemessenheit der Antragsteller Geschäfts-und Finanzierungspläne und ob die Aktionäre, Direktoren und Offiziere des Antragstellers sind fit und richtige Personen für Zwecke der Abwicklung von Überweisungen Geschäft der geographischen Standorten und Zweig Vertriebsnetz der vorgeschlagenen Geschäft (Räumlichkeiten ) Der Antragsteller die Möglichkeit hat, alle anwendbaren Geldwäschebekämpfungsmaßnahmen und die Bekämpfung der Finanzierung der Terrorismusnormen einzuhalten und die Beweise für akzeptable Agenturvereinbarungen mit seinem Hauptvermerk zu belegen, ob die Öffentlichkeit den Zins durch die Gewährung des Zinses zugestellt wird Keine Faktoren wie die Nichtverfügbarkeit oder Unzulänglichkeit von Informationen und die mangelnde Transparenz, die die Durchführung von Untersuchungen durch die Bank von Uganda nach der Einreichung ihres Antrags behindern oder eine wirksame Aufsicht des Lizenznehmers durch die Bank von Uganda nach der Erteilung einer Geldüberweisungslizenz. Die Bank von Uganda hat innerhalb von drei Monaten nach Eingang eines vollständigen Antrags auf eine Geldüberweisungslizenz den Antrag zu prüfen und einen ausführlichen Bericht über den Antrag vorzulegen, der die Entscheidung der Bank von Uganda tomdash zur Gewährung der Lizenz angibt Dass der Antrag die Anforderungen des Gesetzes erfüllt und diese Verordnungen die Lizenz erteilen, vorbehaltlich der Erfüllung bestimmter Bedingungen, die die Bank von Uganda für notwendig erachtet, die Genehmigung zu verweigern, unter Angabe der Gründe für die Ablehnung, die in der Bekanntmachung angegeben werden Der Entscheidung oder des Schreibens der Klägerin. Die Bank von Uganda kann jederzeit eine der bestehenden Lizenzbedingungen ändern oder widerrufen oder neue Bedingungen auferlegen. Lizenz - und Anmeldegebühren Jeder Lizenznehmer zahlt eine Lizenzgebühr von fünfzig Währungspunkten. Die Bank von Uganda kann unterschiedliche Lizenzgebühren für verschiedene Klassen oder Kategorien von Lizenznehmern vorschreiben. Die Lizenzgebühren werden in der von der Bank von Uganda festgelegten Weise gezahlt. Keine Rückerstattung der Lizenzgebühren, die an die Bank von Uganda gezahlt werden, erfolgt, falls eine Lizenz storniert oder widerrufen wird oder der Lizenznehmer seine Tätigkeit vor Ablauf der Lizenz nicht mehr weiterführt. Eine zusätzliche Gebühr von 50 Währungspunkten ist von einem Lizenznehmer für jede seiner Filialen zu zahlen. Gültigkeit und Übertragbarkeit der Lizenz Eine Lizenz ist für einen Zeitraum von zwölf Monaten ab dem Datum ihrer Ausstellung gültig und kann für einen ähnlichen Zeitraum verlängert werden. Eine nach diesen Verordnungen erteilte Lizenz ist nicht übertragbar oder abtretbar. Erneuerung der Lizenz Ein Antrag auf Erneuerung einer Geldüberweisungslizenz ist der Bank von Uganda in Form B gemäß Anlage 4 dieser Regelung mindestens einen Monat vor Ablauf der Lizenz vorzulegen. Beantragt ein Antragsteller einen Antrag auf Verlängerung seiner Zulassung gemäß Unterreglement (1) dieses Reglements, so hat er nach den Bestimmungen dieser Verordnung keine Sanktionen zu verhängen, die während des Zeitraums, der mit dem Ablauf der Genehmigung beginnt, nicht über eine gültige Lizenz verfügen Bis zu dem Zeitpunkt, zu dem die Lizenz verlängert oder der Antrag abgelehnt wird. Kaution Jede Person, die eine Geldüberweisungslizenz gewährt wird, hinterlegt bei der Bank von Uganda eine anfängliche Summe von zweitausendfünfhundert Währungspunkten und danach eine andere Summe, die jederzeit, abhängig vom Lizenznehmerquos-Geschäftsvolumen, vorgeschrieben werden kann Von der Bank von Uganda, als Sicherheit für die ordnungsgemäße Erfüllung ihrer Verpflichtungen gegenüber denjenigen Personen, die Einlagen oder Einlagen Gelder mit ihm für die Überweisung Zwecke. Die in Teilregulation (1) genannte Einzahlung ist in bar zu leisten und wird in einer Weise angelegt, die die Bank von Uganda genehmigen kann. Englisch: eur-lex. europa. eu/LexUriServ/LexUri...0053: EN: HTML (3) Verlangt ein Lizenznehmer das Geldüberweisungsgeschäft nicht, so ist es für die Bank von Uganda rechtmäßig, von der Kaution einen Betrag abzuziehen, der zur Zahlung von Beträgen erforderlich ist, die von den Kunden des Lizenznehmers, Lizenznehmer für Überweisungszwecke. Die Bank von Uganda wird, wenn sie erfüllt ist, dass es keine ausstehenden Forderungen der Kunden des Lizenznehmers gibt, die Anzahlung oder den Restbetrag der Anzahlung an den Lizenznehmer freizugeben. Customersrsquo Fonds getrennt gehalten werden Jeder Lizenznehmer, der über Geldüberweisungsgeschäft führt, behält ein Devisenkonto im Namen des Lizenznehmers bei einer Geschäftsbank in Uganda mit den Worten lsquo lsquo customersrsquo accountrdquo hinzugefügt, um den Titel des Kontos. Ein Lizenznehmer, der Geldüberweisungen tätigt, muss auf das in Unterreglement (1) genannte Konto, alle Gelder, die von seinen Kunden für Überweisungszwecke eingehen, spätestens am nächsten Bankgeschäftstag nach dem Tag, an dem die Gelder bei ihm eingegangen sind, zahlen . Kein Geld wird von einem customerrsquo - Konto abgezogen, außer dem Geld, das vom Lizenznehmer für die Zwecke der Eröffnung oder Aufrechterhaltung des Kontogeldes gezahlt wurde, das für eine Zahlung an oder im Namen eines Kunden erforderlich ist, das für die Zahlung des Geldes ordnungsgemäß benötigt wird Gebühren für die Erbringung von Dienstleistungen für einen Kunden und den Kunden wurde mitgeteilt, dass jedes Geld für ihn oder sie auf oder in der Befriedigung dieser Gebühren und Gebühren angewendet wird. Kein Geld, außer Geld, das ein Lizenznehmer für die Zwecke der Kontoeröffnung und des Geldes, das für die Teilregulierung (2) erforderlich ist, in ein Kundenrsquo-Konto eingezahlt hat, auf ein Kundenkonto von einem Konto zu zahlen ist, wird auf ein solches Konto gezahlt . Es ist die Pflicht eines Lizenznehmers, auf dessen Kunden bei der Unterregulierung (4) Geld gezahlt worden ist, zu beauftragen, das fälschungslos gezahlte Geld unverzüglich nach Entdeckung des Irrtums zurückzuziehen. Das Geld, das von einem Konto bei einer Bank gepflegt wird, haftet nicht für Verbindlichkeiten oder Verbindlichkeiten des Lizenznehmers oder irgendwelche Ansprüche gegen den Lizenznehmer, wenn der Lizenznehmer einen Konkurs erteilt hat Oder eine Gesellschaft ist, insolvent erklärt oder durch Gerichtsbeschluss aufgelöst wird, so ist das Geld im Kundenkonto nicht Teil des Vermögens des Lizenznehmers. Teil IVmdashOperational Guidelines Verbot von Geschäften mit Ausnahme von Kassageschäften Ein Devisenbüro ist bei der Ausübung der Geschäfte eines Forex-Büros nur bei Kassageschäften tätig, insbesondere hat kein Offizier oder Mitarbeiter eines Forex-Büros Kaution zu leisten oder Uganda-Schilling zu akzeptieren Mit der Absicht, den Fremdwährungsäquivalent ganz oder teilweise zu einem zukünftigen Termin einzulösen oder zu akzeptieren, mit der Absicht, das Uganda-Schilling-Äquivalent entweder ganz oder teilweise zu einem zukünftigen Zeitpunkt ohne angemessenen Grund zu erhalten oder zu liefern, verweigern Um Devisen an jeden Kunden zu verkaufen, wenn die Fremdwährung vorhanden ist, scheitern oder verweigern Sie, eine genaue amtliche Quittung abzugeben, um jeden Kauf oder Verkauf von Fremdwährung zu decken oder eine offizielle Devisenbüroquittung für einen anderen Zweck als den tatsächlichen Kauf oder Verkauf abzudecken Der Devisen. Zahlungen und Quittungen Eine Person, die Devisen an irgendeine Person verkaufen möchte, die zur Ausübung eines Devisengeschäfts nach dem Gesetz zugelassen ist, kann dies tun und erhält eine Bank of Uganda amtliche Quittung oder eine andere von der Bank von Uganda zugelassene Quittung in Bezug auf die Transaktion, die eindeutig die Quelle der Mittel anzeigt. Eine Person, die Devisen von einer Person erwerben möchte, die zur Ausübung eines Devisengeschäfts nach diesem Gesetz zugelassen ist, kann dies tun und erhält einen offiziellen Beleg für die Transaktion, der angibt, für welchen Zweck die Fonds erworben werden. Customersrsquo Pflichten und Pflichten in Bezug auf die Bereitstellung von Informationen Eine Person, die gemäß diesem Reglement für die Ausübung eines Forex - Büros berechtigt ist, kann Informationen von einem Kunden anfordern, wenn sie für die Erfüllung von 1 amousersquos - Aufgaben im Rahmen dieser Verordnungen oder von Leitlinien, Die Bank von Uganda. Der Kunde stellt dem Forex-Büro Informationen über die Herkunft oder den Zweck der getätigten Fremdwährung zur Verfügung. Der Kunde stellt sicher, dass die Quelle oder der Zweck der Gelder, die auf dem offiziellen Bank of Uganda Eingang angegeben sind, korrekt und genau angegeben ist. Ungeachtet der Teilregulation (1) (2) und (3) muss ein Forex-Büro der Bank von Uganda und einer Strafverfolgungsbehörde unverzüglich jede verdächtige Transaktion melden. Ein Kunde verlangt immer eine offizielle Bank von Uganda oder eine andere von der Bank von Uganda zugelassene Quittung für jede Devisentransaktion. Anzeige von Wechselkursen, Lizenz, etc. Eine Person lizenziert zu handeln, wie ein Forex-Präsidium zeigt prominent, seine aktuelle Kauf und Verkauf von Wechselkursen von Fremdwährung einschließlich aller Provisionen und Gebühren im Zusammenhang mit jeder Transaktion. Eine Person, die nach diesen Verordnungen zur Ausübung eines Devisengeschäfts zugelassen ist, weist zu jedem Zeitpunkt an einem auffälligen Ort in ihrem Betrieb eine Bekanntmachung aus, die ihren Kunden mitteilt, dass sie berechtigt sind, eine Quittung für den Kauf oder Verkauf von Ausländern auszustellen Von ihnen. Ein Lizenznehmer muss der Öffentlichkeit in seinem Betrieb eine gültige Lizenz von der Bank von Uganda ausstellen. Ein zugelassener Händler kann Wechselkurse in allen Geschäften mit Kunden und untereinander entsprechend den vorherrschenden Marktbedingungen und anderen bilateralen Vereinbarungen zwischen den Betreibern festlegen. Alle Korrespondenzen, Register, Bücher, Jahresabschlüsse und Abschlüsse, die sich auf die Geschäftstätigkeit des Forex-Büros beziehen, werden im Büro von bureaursquos verwahrt. Eine Person, die für die Abwicklung von Geldüberweisungsgeschäften zugelassen ist, zahlt die Gebühren, die sie für die Erbringung ihrer Dienstleistungen erhebt, und zeigt das Angebot in den Räumlichkeiten, in denen sie zur Durchführung von Geschäften zugelassen ist, prominent. Eine Person, die für die Abwicklung von Geldüberweisungsgeschäften zugelassen ist, führt ihre Geschäfte in Betrieben durch, die den Mindestnormen für die Überweisung von Geldautomaten entsprechen, die gemäß Regel 3 dieser Regelung vorgeschrieben sind. Ein Lizenznehmer stellt für jede von ihm abgeschlossene Transaktion eine offizielle Quittung aus. Records and information to be furnished by licensee Every licensee shall maintain complete records of all its transactions in such books, accounts, records and registers as the Bank of Uganda may from time to time specify and shall produce those books, accounts, records and registers to the Bank of Uganda as may be directed by the Bank of Uganda. Every licensee shall retain such books, accounts, records and registers for a period of five years after the day on which the transaction takes place. A person licensed under these Regulations to transact in money remittance business shall issue to its customers a Money Remittance (Send) Form specified in Form A of Schedule 6 to these Regulations and a Money Remittance (Receive) Form specified in Form B of Schedule 6 to these Regulations whenever it sends or receives monies for or on behalf of its customers. Update of information Every licensee under the Act shall submit to the Bank of Uganda an updated Information Sheet as set out in the Form B specified in Schedule 5 to these Regulations. Submission of returns Every person licensed to transact as a forex bureau under these Regulations shall submit in the format specified in Schedule 7 to these Regulations, the following returns to the Bank of Ugandamdash a daily return on its exchange rates as set out in Form A in Schedule 7 to these Regulations, quoted not 1 ater than ten orsquoclock i n the morning on the day of reporting a summary of weeklymonthly returns of sales of foreign currencies (outflows), as set out in Form P specified in Schedule 7 to these Regulations not later than three orsquo clock in the afternoon of every first business day of the following week a summary of monthlyweekly returns of purchases of foreign currencies (inflows) transactions for forex bureaus as set out in Form R specified in Schedule 7 to these Regulations not later than five working days after the end of the month for which the return is being made and any other returns, including foreign exchange inflows-form R specified in Forms C and D and Foreign Exchange outflows-form P specified in Form E in Schedule 7 to these Regulations as may be required by the Bank of Uganda from time to time. Receipts and payments above US5,000 or the equivalent in any other foreign currency, shall be notified to the Bank of Uganda immediately, and in any case, not later than the following day after receipt or payment. A person licensed to carry on money remittance business under these Regulations shall submit to the Bank of Uganda the following returns, not later than five working days after the end of the month or week for which the returns are being mademdash a Money Remittance (Send) Weekly Return in Form A specified in Schedule 8 to these Regulations a Money Remittance (Receive) Weekly Return in Form B specified in Schedule 8 to these Regulations a Money Remittance (Send) Monthly Return in Form C specified in Schedule 8 to these Regulations a Money Remittance (Receive) Monthly Return in Form D specified in Schedule 8 to these Regulations a summary of Monthly Transactions (Money Remittance) in the Forms E and F specified in Schedule 8 to these Regulations. Every licensee shall submit to Bank of Uganda its audited accounts, within three months after the expiry of its financial year. Capital transactions Every licensee shall submit to the Bank of Uganda all reports of capital flows arising from any transactions including overseas investment, ownership of shares of foreign companies and dividends from such investments must be submitted to Bank of Uganda. All inflows and outflows under this regulation shall be received through banks, documented and advised to the Bank of Uganda in the prescribed format. A bank may receive funds denominated in foreign currency on behalf of their customers in accordance with a loan contract and a copy of the loan agreement and disbursement schedule, where applicable shall be submitted to Bank of Uganda for registration at the time of receipt of the funds. A bank may transfer funds in accordance with the loan contract and repayment schedule on behalf of a customer against a duly completed form in the format prescribed by Bank of Uganda. Part VmdashGeneral Provisions Powers of the Bank of Uganda (1) The Governor may under the powers conferred upon him or her under the Act, stop or suspend any payments to or from Uganda, if the Government has reason to suspect that a crime has been or is about to be committed. The Governor may require a Bank or a forex bureau to obtain prior permission from the Government before executing any foreign exchange deal if it has reason to believe that any part of the Act or these Regulations will be contravened by the transaction. Provision of information The Bank of Uganda may, by notice in writing, require a licensee or a resident of Uganda or any person to provide information to the Bank of Uganda or to any person authorised by it, in such manner and form as may be specified by the Bank of Uganda for purposes of detecting evasion or securing compliance with the Act. The information required under subregulation (1) may, with the authority of the Governor, be submitted in paper or electronic format. The information requested by the Bank of Uganda may be used for investigative purposes or tabulation of any data required for any purpose, including compilation of balance of payments and other pertinent issues. The Bank of Uganda may delegate any of its officer(s) to obtain any information from any licensee. Powers of inspection, entry, search and investigation The Bank of Uganda or any officer authorised by the Bank, may, at any time cause an inspection to be made of the premises of the licensee and the books of accounts or records on those premises for the purpose of ascertaining whether a contravention of these Regulations is being or has been committed. It is the duty of every officer or staff of a licensee to produce, within a reasonable time, to the officer making an inspection under subregulation (1) of all such books, accounts and other documents in the custody of the licensee and to furnish that officer with such statements or information relating to the affairs of the licensee as that officer may require. A licensee who fails to produce books, accounts, records, documents, correspondence, statements or other specified information shall have his or her licence to carry on foreign exchange business or money remittance business under this Act suspended immediately. The Bank of Uganda or any officer of the Bank of Uganda duly authorised by the Bank to act on its behalf may, at any time, enter any premises where a licensee is carrying on business, or any premises where it is reasonably suspected that any business is being carried on in contravention of these Regulations. Power to issue directives The Bank of Uganda after an inspection or investigation under regulation 31, may require a licensee to take any action or to do any act or thing in relation to the licenseersquos b usiness a s the Bank of Uganda may consider n ecessary. General requirements and provisions (1) A licensee shall not close any of its places of business without the written permission of the Bank of Uganda. A licensee shall seek the approval of Bank of Uganda, in writing, for any changes in name, ownership, directorship, management and location of the business of the licensee. The management and staff of a licensee shall ensure that all transactions are done and maintained in the strictest confidence. It is the duty of the licensee to cross check and satisfy itself that notes exchanged are legal tender and a transaction is deemed to be concluded at the counter. A licensee shall seize all counterfeit notes and other instruments presented by a customer and the customer shall be issued with a receipt indicating the serial number of the counterfeit notes and the counterfeit notes or instruments shall be submitted to the Bank of Uganda and under no circumstances should the forged items be returned to the customer. Where the customer refuses to surrender counterfeit notes, the licensee shall notify the police. A person aggrieved by any decision made under this regulation may report to the Bank of Uganda. Service of order, etc An order or notice required or authorised by the Act and these Regulations to be served on to any person may bemdash delivered to that person left at the place of residence or business of that person or sent by registered post to the last known address of that person. Auditors Every licensee shall, at its own expense, appoint an auditor to carry out an annual audit of the transactions in its licensed business. The Bank of Uganda may require an auditor appointed under subregulation (1)mdash to submit to the Bank of Uganda such information as it may require in relation to the audit carried out by the auditor to enlarge or extend the scope of an audit of the business and affairs of the licensee and to submit a report of the auditorrsquos audit to Bank of Uganda to carry out any examination or establish any procedure in any particular to submit a report to the Bank of Uganda on any matter referred to in paragraphs (b) and (c). The licensee is responsible for the remuneration of the auditor for the services referred to in subregulation (2). Opening and closing of branches (1) A licensee shall not open a new place of business or branch in Uganda without the written approval of the Bank of Uganda. A licensee intending to open up a branch shall apply to the Bank of Uganda for permission to so do. The Bank of Uganda shall before granting any approval under this regulation in respect of opening a branch, satisfy itself thatmdash the licensee is financially sound the management of the parent licensee is fit and proper the proposed management and staff of the branch are fit and proper the capital structure and earning prospects, business and financial plans of the licensee are adequate the public interest will be served by the opening of a new place of business in that location the branch will enhance the operations and performance of the licensee the monthly turn over of the parent licensee is at least US 500,000 for the past six months. The Bank of Uganda may, in granting its approval under subregulation (1), impose such other conditions as it thinks fit. Particulars of staff of licensee The proprietor of a licensee shall, before commencement of business by the licensee, provide the Bank of Uganda with the names, addresses, designation, brief resume and passport size photographs of the members of staff of the licensee. Part VImdashRemedial Measures And Administrative Sanctions Offences and penalties (1) A person whomdash transacts business as a forex bureau contrary to the Act and these deals in money remittance business contrary to the Act and there fails to apply for renewal of a licence within the time limit specified in regulations 13(1) and 18(1) without a valid reason in connection with an application for or renewal of a licence issued under these Regulations, willfully makes a statement which is false or misleading in a material particular, knowing it to be false or misleading, or wilfully omits to state any matter or thing without which the application is misleading in a material respect transfers or assigns a licence issued under these Regulations without the approval of the Bank of Uganda opens or closes a branch without the approval of the Bank of Uganda refuses or neglects to submit any information or surrender any document required under these Regulations fails to maintain customersrsquo funds in a separate account as required by fails to submit the required daily, weekly and monthly returns as specified in these Regulations (j) breaches any of the conditions attached to a licence (k) fails to keep and maintain proper records fails to display the licence issued under the Act and these Regulations, commits an offence and is liable, on conviction, to a fine of two hundred currency points or to imprisonment for a term not exceeding two years, and if the offence is a continuing one to a further fine not exceeding five currency points for each day during which the offence continued. Liability of directors, partners, etc (1) Where an offence under these Regulations is committed by a body corporate, any person who at the time of the commission of the offence was a director, secretary, manager or other officer of the company or who was purporting to act in any such capacity shall be liable to be proceeded against and penalised accordingly unless he or she provesmdash that the offence was committed without his or her consent or that he or she exercised such diligence to prevent the commission of the offence, as he ought to have exercised, having regard to the nature of functions in that capacity and to all the circumstances. Any person who would have been guilty of an offence if anything had been done or omitted to be done by him or her personally is guilty of that offence and is liable to the same penalty if that thing had been done or omitted to be done by his or her partner, agent or employee in the course of his or her partnership business or in the course of his employment, as the case may be, unless he or she provesmdash that the offence was committed without his or her knowledge or that he or she took all reasonable precautions to prevent the doing of or omission to do such a thing. Nothing is subregulation (2) shall relieve any partner, agent or employee from any liability for an offence. General remedial measures and administrative sanctions The Bank of Uganda may impose any or all of the remedial measures and administrative sanctions with regard to a licensee who is not in compliance with these Regulations. The administrative sanctions referred to in subsection (1) may include but are not limited tomdash caution for any one-time offender cash penalties for second time offenders warning for third-time offenders suspension of licence and revocation of licence. Suspension of revocation of licence The Bank of Uganda may suspend or revoke a licence issued under these Regulations in any of the following circumstancesmdash if it has reasonable cause to believe that a licensee has infringed the provisions of the Act or these Regulations if the licensee has, subsequent to issuance of a licence, ceased to qualify for the licence if there is failure by the licensee to commence business within three months after the date of issuance of the licence without any valid reason or communication to the Bank of Uganda if there is a change of name, ownership, directorship, management and location of business of the licensee, without the approval of the Bank of Uganda if the licensee fails to pay fees, fines and other penalties under the Act and these Regulations failure to reconstitute a full company for a period of over six months in case of death, expulsion, or vacation by any shareholder, where the remaining shareholders of the licensee are less than two the conviction of a majority shareholder of any financial fraud or any involvement in business malpractice including money laundering failure, neglect or refusal to provide information and returns to the Bank (j) any involvement in any activity other than one stipulated in the licence (k) knowingly providing incorrect information and returns to the Bank of Uganda where a licensee remains closed for a period of one month or more without notifying the Bank of Uganda (m) where a licensee makes losses for three consecutive years without offering a valid reason for the loss (n) where one or more of the shareholders of the licensee is declared bankrupt or is placed under receivership or (o) if a licensee fails to comply with a notice given under these Regulations and the Bank of Uganda is not satisfied with the cause for nonshycompliance. Except where circumstances render it impossible to do so, before the Bank of Uganda suspends or revokes a licence or imposes further restrictions in respect of a licence, it shall give the holder of the licence fourteen days to show cause why the proposed action should not be taken. (1) Where an order of revocation becomes effective, the licensee concerned shall cease to carry on the licensed business. Subsection (1) shall not prejudice the enforcement by any person of any right or claim against the licensee concerned or by the licensee concerned of any right or claim against any person arising out of or concerning any matter or thing done prior to the revocation of the licence. (1) A licensee who is aggrieved by the decision of the Bank of Uganda under the Act and regulations 11(1), 15(6) and (7) and 41 of these Regulations may appeal to the High Court and the High Court may confirm or set aside the decision. An appeal shall be made to the High Court within thirty days after the licensee is notified of the decision of the Bank of Uganda. On appeal to the Hight Court under this regulation, the question for determination by the High Court shall be whether, for the reasons stated by the appellant, the decision appealed against was unlawful or not justified by the evidence on which it was based. Where the High Court sets aside a decision of the Bank of Uganda under subregulation (1), the High Court shall direct the Bank of Uganda to reconsider its decision. Anti-money laundering and the combating of the financing of terrorism A licensee shall in conducting the licensed business, fully comply with all applicable anti-money laundering and combating of the financing of terrorism laws, regulations and guidelines. Exemptions These Regulations do not apply to a bank licensed under the Financial Institutions Act, 2004 to conduct financial institution business in Uganda. The Bank of Uganda may, by notice in the Gazette, exempt any person or category or persons from any provision of these Regulations. Transitional provisions Any person who, at the commencement of these Regulations, was licensed under a different law to transact or engage in money transfers shall be deemed to have been licensed under these Regulations, except that that person shall, within ninety days after the coming into force of these Regulations, submit to the Bank of Uganda its existing licence for review and re-classification in accordance with the provisions of the Act and these Regulations. (1) The Exchange Control (Forex Bureau) Order, 1991, is revoked. Notwithstanding the repeal by subregulation (1), all instruments, instructions, licences, orders and decisions made under the repealed Order, shall, in so far as they are consistent with these Regulations, remain valid and binding and shall be deemed to have been made under the Act. Upon the coming into force of these Regulations, any reference to the revoked Order in any enactment immediately before the commencement of these Regulations shall be construed as a reference to these Regulations. One currency point is equivalent to twenty thousand shillings. We the undersigned, hereby declare that the above statements are true and correct and also agree to operate in accordance with the Foreign Exchange Act, 2004 and the Foreign Exchange (Forex Bureau and Money Remittance) Regulations, 2005 and any other regulations and guidelines governing the operation of forex bureaus, if granted a licence. We further declare that we are not undischarged bankrupts and we have never been convicted of fraud or embezzlement and agree to provide to the Bank of Uganda the bank statement of our accounts for two years to date. Please attach the following: Detailed curriculum vitae for each of the shareholders and the proposed directors. Bank statements of each of the shareholders for a period of 2 (two) years to date. All information provided on this form will be treated as confidential. The Bank will not process an application not duly completed. CONFIDENTIAL (FORM: No. FXCR) Passport Size Photograph BANK REFERENCE FOR FOREX BUREAU LICENCE APPLICANT To. Bank Limited (Please complete the following form and return it to the Director TEDD, Bank of Uganda) Name of applicant. Account title amp name. This part must be completed by the applicantrsquos bankers Type of account. When was the account opened Day. Month To your best assessment, how would you describe the performance of the customerrsquos account. Nature of customerrsquos business. Does customer have overdraft facilities. Does customer have a loan. How does heshe meet the loan service obligation. Comment on applicantrsquos conduct ad integrity in financial matters Do you have any other information you consider useful to us in evaluating your account holder NAME OF ACCOUNTS MANAGER. Please attach bank statements for the last 6 months. Please note that Bank of Uganda is legally authorised to obtain this information. Regulations 9(g) and 24 (7) RECOMMENDED MINIMUM STANDARDS FOR FOREX BUREAUS AND MONEY REMITTANCE BUSINESS PREMISES A standard licensee should occupy an area not less than 4m x 6m. In our view this is enough to accommodate the recommended set up as below: Set up Front Office - includes the reception area. This can also accommodate the internal security guard(s), where applicable. Counters: A minimum of two counters: one purchases and one sales, in the following designs: Built up: Dully constructed to include serving desk cashierrsquos cabin ad serving window. The material may vary according to the bureaursquos financial abilities and taste Not Built up Where a bureau does not construct the standard counter but opts for the desk type counter. This design is only recommended for: Licensee located in hotel, at the airport, recreational centers and such other places where a personal touch with the customers is very necessary. Enough to accommodate the managerrsquos desk ad safe. Accessibility to the Public Licensee premises should preferably be located on the ground floor. Exceptions would be in highly organised locations e. g. hotels, airport, and recreational centers. Entrance should not be concealed for easy access. Security It may not be possible to determine the overall security of the location, but the premises should have sufficient security to ensure the safety of the customers and the assets of the business operations. Premises should be strong and entranceexit must be re-enforced with burglar proofing. Blinds or tinted glass should be used to conceal bureau activity from the public. Notwithstanding the above, consideration should be made of single unit structures which can comfortably accommodate bureau in a highly organised location e. g. airport, hotels, post office etc. In this arrangement, the bureau need not construct demarcations for the manager ad cashiersrsquo offices. However - the premises should occupy an area of at least 4m x 6 m. the premises should be generally adequate and suitable for bureau business located within a reasonably secure environment. the licensee shares the general security provided by the facility within which it is located. customers are served through a window separating the cashiers from the customers. provision is made for a managerrsquos desk, safe ad cashiersrsquo counters. walls are constructed with tinted, bulletproof glass material. Mandatory fittings Safe. Rates display board. Display of license or authority to operate. Regulation 13 (1) APPLICATION FOR RENEWAL OF FOREX BUREAU LICENCE To be filled by the company applying for renewal of licence and submitted in a sealed envelope to the Director, Trade amp External Debt Department, Bank of Uganda. Full name of applicant (block capitals). Postal address of applicant (block capital) Full name(s) ad address of applicantrsquos bakers (block ( capital) Location of proposed forex bureau district (b) citytown plot no. and street Certificate of registration no. Full name(s) and address (es) of director(s)partnersproprietor Declaration I, the undersigned, hereby declare that the above statements are true and correct and also agree to operate the foreign exchange bureaumoney transfer services in accordance with the Foreign Exchange Act 2004, the Foreign Exchange (Forex Bureau and Money Remittance Regulations, 2005 and any other written law governing the operation of forex bureau money remittance business in Uganda. I further declare that I am not an undischarged bankrupt person and that I have never been convicted for fraud or embezzlement. Witnessrsquos s ignature. Name and address of witness. Note: Attach copy of certificate of registration. All information provided on this form will be treated as confidential and will only be used for the processing of this application. APPLICATION FOR RENEWAL OF MONEY REMITTANCE LICENCE To be filled by the company applying for renewal of licence and submitted in a sealed envelope to the Director, Trade amp External Debt Department, Bank of Uganda. Full name of applicant (block capitals) Postal address of applicant (block capital) Full name(s) ad address of applicantrsquos bakers (block ( capital) Location of proposed money remittance company district. (b) citytown plot no. and street. other information on location (if any) Certificate of Registration No. Full name(s) and address(es) of director(s)partnersproprietor Declaration I, the undersigned, hereby declare that the above statements are true and also agree to operate the Money Remittance Business in accordance with the Foreign Exchange Act 2004, and the Foreign Exchange (Forex Bureau and Money Remittance) Regulations, 2005 and any other written law governing the operation of money remittance business in Uganda. I further declare that I am not an undischarged bankrupt person and that I have never been convicted for fraud or embezzlement. Witnessrsquos s ignature. Name and address of witness. Note: Attach copy of certificate of registration. All information provided in this form will be treated as confidential and will only be used for the processing of this application. SCHEDULE5 FORM A Regulation 15 (2) APPLICATION FOR ISSUE OF A MONEY REMITTANCE LICENCE (To be submitted in duplicate) I, the undersigned, acting as principalpromoterin the capacity as duly authorised agent on behalf of, a company limited by shares and incorporated under the Companies Act, Cap. 1 10 Laws of Uganda ( ldquothe principalrdquo), hereby apply for i ssue of a licence in terms of section 9(6) of the Foreign Exchange Act, 2004 to carry on the money remittance business under Class pursuant to regulations 15(2)-(4) of the Foreign Exchange (Forex Bureau and Money Remittance) Regulations, 2005. I submit herewith the information and documentation specified in regulation 5(4) of the Foreign Exchange (Forex Bureau and Money Remittance) Regulations, 2005. Applicant39 addresstel. Principal39 addresstel. Certification and Undertaking I, the undersigned. hereby certify that all information contained in and accompanying this application is complete and accurate to the best of my knowledge and belief. undertake to immediately notify the Bank of Uganda, of any material change in the particulars of this application. Sworn at. Dies. day of. 200. Signature ofDeponent Principal PromoterAgent Deponent understands the contents of this declaration. Commissioner for Oaths Regulation 15(2) and 26 Name: Former name(s) if any by which the applicant has been known: Any name the applicant proposes to use for purposes of or in connection with any business carried on by it, including any name the applicant is or will be obliged to disclose in connection with any business carried on by it by virtue of the Business Names Registration Act, Cap. 1 09. Principal business activities: Headmain office: Address: Telephone No: Telefax No: Branches: Address: Date approved and date opened Subsidiaries amp Affiliates: Name and type of business Amount of shares held of shares held to total Name: Designation Present Term No. of years as Name and purpose of committee(s): Name of members: Name: Position: No. ofyears as officer Name Country of Residence Paid up Capital other shareholders owing 1 ess than 5 (Number ) Organisation Profile: Organisation Chart - Attach one indicating major departments or divisions with names, positions and titles of officers heading each department or division. Functions - Attach a list of functions or responsibilities for each department or division listed in the organisation chart indicating the number of personnel or staff for each. Qualifications of shareholders, directors and officers. Annex Personal Declaration Form of each shareholder, director and officer and an Information Sheet for each corporate shareholder. Powers and Purposesmdashattach the latest copies of the Memorandum and Articles of Association if not previously submitted to the Bank of Uganda. Shareholding in any other companies: Name ofcompany Shares owned of Amount Number Capital QUESTIONNAIRE (FOR APPLICANTS ONLY) Name(s) and address (es) of the applicantrsquos bankers within the last 1 0 years. (Please also indicate the applicantrsquos principal bankers) Name and address of the applicantrsquos e xtemal auditors Does the applicant hold, or has it ever held, any authority from a supervisory body to carry on any business activity in Uganda or elsewhere If so, give particulars. If any such authority has been revoked, give particulars. Has the applicant ever applied for any authority from a supervisory body to carry on any business in Uganda or elsewhere other than the authority mentioned in answer to question 13 If so, give particulars. If any such application was for any reason refused or withdrawn after it was made, give particulars 15 Has the applicant or any company in the same group within the last 10 years failed to satisfy a judgement debt under a court in Uganda or elsewhere within a year of the making of the order If s o, give particulars. Has the applicant or any company in the same group made any compromise or arrangement with its creditors within the last 10 years or otherwise failed to satisfy its creditors in full If so, give particulars Has a receiver or an administrative receiver of any property of the applicant or any company in the same group been appointed in Uganda or has a substantial equivalent of any such person been appointed in any other jurisdiction, in the last 10 years If so, Has a petition been served in Uganda for an administrative order in relation to the applicant or company in the same group, or has the substantial equivalent of such a petition been served in any other jurisdiction, in the last 10 years If so, give particulars Has a notice of resolution for the voluntary liquidation of the applicant or any company in the same group been given in Uganda, or has the substantial equivalent of such a petition been served in any other jurisdiction, in the last 10 years If so, give particulars Has a petition been served in Uganda for the compulsory liquidation of the applicant institution or any company in the same group, or has the substantial equivalent of such a petition been served in any other jurisdiction, in the last 10 years. If so, give particulars State whether the applicant company has ever been under any criminal investigation, prosecution disciplinary action(s), public criticism or trade sanctions in connection with banking and financial services in Uganda or elsewhere. Are there any material matters in dispute between the applicant institution and the Uganda Revenue Authority or any equivalent taxation authority in any other jurisdiction If s o, g ive particulars. Is the applicant or any company in the same group engaged, or does it expect to be engaged, in Uganda or elsewhere in any litigation, which may have a material effect on the resources of the institution If so, give particulars. Is the applicant company engaged, or does it expect to be engaged, in any business relationship with any of its (prospective) directors, officers or managers If so, give particulars. Is the business of the applicant directors, officers or managers or of companies in the same group guaranteed or otherwise underwritten or secured, or expected to be guaranteed or underwritten or secured, by the applicant company If so, give particulars. Please provide any other information, which may assist the Bank of Uganda in reaching a decision on the We certify that we have read sections 11 and 16(b) of the Foreign Exchange Act, 2004. We are aware that it is an offence under the terms of sections 17(1)(e) of the Act to knowingly or recklessly to provide to the Bank of Uganda or any other person any information which is false or misleading in a material particular in connection with the application for a licence under the Act or otherwise. We, certify that all the information contained in and accompanying this form is complete and accurate to the best of our knowledge, information and belief and that there are no other facts relevant to this application of which the Bank of Uganda should be aware. We undertake to inform the Bank of Uganda of any material changes to the application which arise while the Bank of Uganda is considering the application. We recognise the (applicant) companyrsquos obligation under sections 11 of the Foreign Exchange Act, 2004 and regulations 25 and 26 of the Foreign Exchange (Forex Bureau and Money Remittance) Regulations, 2005 to provide the Bank of Uganda with any information in its possession relevant to the exercise by the Bank of Uganda of its functions under the Foreign Exchange Act, 2004 in relation to the licensee. Consistent with this obligation, we undertake, in accordance with regulation 26 of the Foreign Exchange (Forex Bureau and Money Remittance) Regulations, 2005 that, in the event that the applicant is granted a licence under the Act, we shall notify the Bank of Uganda of any material changes to, or affecting the completeness or accuracy of, the answers to the questions above as soon as possible, but in any event no later than 21 days from the day that the changes come to our attention. Sworn at Kampala this. day of Name Position held Name Position held Deponent understand the contents of this declaration. Commissioner for Oaths SCHEDULE 6 FORMA Currency HoldingsWithdwals e. g. from savings Exports of Goods Gold Exports (non-monetary gold) Repairs on goods Goods procured in ports by carriers Goods for processing Coffee and other Exports income Receipts Interest received on External assets Dividendsprofits received WagesSalaries Service Receipts Transportation (a1) Freight (a2) Passenger (a3) Other Communication services Construction services Insurance and Reinsurance Financial services Stamp and Signature: Travel (f1) BusinessOfficial (f2) Education (f3) Medical (f4) Other Personal Computer and Information services Royalties and licence fees Other business services (j) Personal, cultural, and recreational services (k) Government services, n. i.e. Transfers NGO Inflows Government Grants Workerrsquos remittances other transfers Foreign Direct Equity Investment Portfolio Investment Government Bank Other Loans Loan Received Private Short term (lt 1 year) Long term (gt 1 year) Government Loan Repayment (Principal) Interbureaux BankBureaux Other (Please specify) To be submitted to the office of the Director Trade and External Debt Department, not later than five working days after the end of the month for which the return is being made. Regulation 27(1) (b) and (c) Trade amp External Debt Dept., P. O. Box 7120, Kampala Tel: 041 2584416, 231036, Fax No. 259336 MonthlyWeekly Returns of Sales of Foreign Currencies (Outflows) Name of authorised dealer. FORM P CURRENCY Purpose of Transaction USD GBP D KeS TZs Key for Currency HoldingsDeposits e. g. savings Imports of Goods Government Imports ((Incl. Govt. Projects) Private Imports (Incl. Parastatal amp NGOs) Oil Imports Gold Imports Repairs Goods procured in ports by carriers Goods for processing Other Imports Income Payments Interest paid on external Liabilities Dividendsprofits paid WagesSalaries Service Payments Transportation (a1) Freight (a2) Passenger (a3) Other Communication services Construction services Financial services Stamp and Signature: Travel (f1) BusinessOfficial (f2) Education (f3) Medical (f4) Other Personal Computer and Information services Royalties and licence fees Other business services (j) Personal, cultural, and recreational services (k) Government services, n. i.e. Transfers NGO Outflows Government Grants Workerrsquos remittances Other transfers Foreign Direct Equity Investment Portfolio Investment ByGovernment ByBanks By Other Loans Loans Extended Private Short term (lt 1 year) Long term (gt 1 year) Government Loan Repayment (Principal) BankBureaux Interbureaux Other (Please specify) To be submitted to the office of the Director Trade and External Debt Department, not later than five working days after the end of the month for which the return is being made. Regulation 27(1) (d) FOREIGN EXCHANGE INFLOWS Form R (Cash Purchases) This form should be completed by the customerauthorised dealer for all sales of foreign exchange to the authorised dealer. The information is required for statistical and policy purposes only. Name of Authorised Dealer. Currency Amount Rate Amount in Ug. Shs. Please consult the dealer for guidance if you are not sure of the box to tick Source of Funds Transaction between Ugandan Residentsc Currency HoldingsDeposits e. g. savingsc Exports of Goods Gold exports (non-monetary gold) c Repairs on goods c Goods procured in ports by carriers c Goods for processing c Coffee and other exports c Interest received on external assets c Dividendsprofits received c WagesSalaries c Communication services c Construction services c Insurance and re-insurance Financial services Travel BusinessOfficial Education Medical Other Personal Computer and information services Royalties and licence fees Other business services (j) Personal, cultural, and recreational services (k) Government services, n. i.e. NGO inflows Government grants Workerrsquos remittances Other transfers c Foreign Direct Equity Investment c Portfolio Investment c c (a) Government c c (b) Banks c c (c) Other c c (a) Loan received c c (a1) By commercial Banks c Short term (lt 1 year) c c Long term (gt 1 year) c Short term (lt 1 year) c c Long term (gt 1 year) c c (ii) Government c Regulation 27 (3)(a) Weekly return for the week ended BANK OF UGANDA MONEY REMITTANCE (SEND) WEEKLY RETURN The Foreign Exchange Act, 2004 Trade amp External Debt Dept P. O. Box 7120, Kampala Name of Authorised Dealer: Weekly Returns of Money Remittances Outflows (send) of Foreign Exchange (This Information is from money remittances send form.) WEEKLY REMITTANCES Outflows (send) Purpose USD GBP D Kes TZs SAR yen Destination Ug. Shilling Value: To be submitted to the office of the Director Trade and External Debt Dept. not later than the first working day after the end of the week for which the return is being made Authorised dealers rsquo Stamp amp Signature Regulation 27 (3)(b) Weekly return for the week ended The Foreign Exchange Act, 2004 Trade amp External Debt Dept P. O. Box 7120, Kampala Name of Authorised Dealer: Weekly Returns of Money Remittances Inflows (receive) of Foreign Exchange (This Information is from money remittances receive form) WEEKLY REMITTANCES Inflows (receive) Purpose USD GBP D Kes TZs SAR yen Source of Ug. Shilling Value: To be submitted to the office of the Director Trade and External Debt Dept. not later than the first working day after the end of the week for which the return is being made Authorised dealers rsquo Stamp amp Signature Regulation 27 (3)(c) Monthly return for the month of BANK OF UGANDA MONEY REMITTANCES (SEND) MONTHLY RETURN THE FOREIGN EXCHANGE ACT, 2004 Trade amp External Debt Dept P. O. Box 7120, Kampala Name of Authorised Dealer: Monthly Returns of Money Remittances Outflows (send) of Foreign Exchange (This information is from money remittances send form) WEEKLY REMITTANCES Outflows (send) Purpose USD GBP D Kes TZs SAR yen Destination Ug. Shilling Value: To be submitted to the office of the Director Trade and External Debt Dept. not later than five working days after the end of the month for which the return is being made Authorsed dealers rsquo Stamp amp Signature. Regulation 27 (3)(d) Monthly return for the month of BANK OF UGANDA MONEY REMITTANCES (RECEIVE) MONTHLY RETURN THE FOREIGN EXCHANGE ACT, 2004 Trade amp External Debt Dept P. O. Box 7120, Kampala Name of Authorised Dealer: Monthly Returns of Money Remittances Outflows (receive) of Foreign Exchange (This information is from money remittances receive form) WEEKLY REMITTANCES Outflows (receive) Purpose USD GBP D Kes TZs SAR yen Ug. Shilling Value: To be submitted to the office of the Director Trade and External Debt Dept. not later than five working days after the end of the month for which the return is being made Aufaorised dealers rsquo Stamp amp Signature Regulation 27 (3)(e) Monthly return for the month of BANK OF UGANDA MONEY REMITTANCES MONTHLY RETURN THE FOREIGN EXCHANGE ACT, 2004 Name of Authorised Dealer: Money remittances inflows and outflows of Foreign Exchange (This information is from money remittances receive and send forms) Transaction Date Name of Customer Nature of Transaction (InflowOutflow) Currency Purpose, Reported by. Signature. Position.. Regulation 27 (3)(e) Monthly position return for the month of. BANK OF UGANDA MONEY REMITTANCES MONTHLY RETURN Trade amp External Debt Dept P. O. Box 7120, Kampala Name of Authorised Dealer: Monthly position Returns of Money Remittances of Foreign Exchange CURRENCY USD GBP D Kes TZs SAR yen Total forex funds (undisbursed as at the end of the previous month ie bfwd in that month) Inward Transfers (Received during that month) Total 12 (during that month) Disbursements to beneficiaries in that month Undisbursed at the end of that month (This information is from money remittances receive and send form) Indicate the account(s) where the undisbursed amounts are currently held. Governor, Bank of Ugandaabout bicco forex bureau Bicco-Forex Bureau is a limited liability Company registered in the Republic of Uganda fully licensed by the Central Bank of Uganda to engage in the provision of financial services. The Bureau is also a member of Uganda Forex Bureau Association. Registered in 1998 Bicco-Forex Bureau possesses over 15 years experience in providing foreign exchange and money transfer services. Over the years, we have built a reputation for having the most competitive foreign exchange rates and for providing fast, secure and reliable money transfer services to our clients. exchange rates currency buying selling Dollar 3,307 3,317 Pound Sterling 4,742 4,756 Kenya shs 32.69 32.79 Tanzania shs 1.50 1.51 South African Rand 0 0 follow us on social media 256 789 633 264 quick links Shop No.2 Ground Floor Communication House Port Avenue, Colville Street P. O BOX 3307, Kampala 256(414) 252 428 256(414) 348477 256(312) 270758 256 772 977 798 44 2033 718 263

No comments:

Post a Comment